Kriseledelsen i Rauma kommune
Kommunedirektøren har ansvar for vurdering/revidering av samfunnssikkerhet og beredskapsmål, samt det overordna ansvaret for kriseledelsen i kommunen.
Kommunedirektøren skal følge opp de overordna målene for arbeidet med samfunnssikkerhet og beredskap på tjenestenivå og er blant annet ansvarlig for å koordinere kommuneorganisasjonens aktiviteter. Kriseledelsen i Rauma kommune har fått delegert myndighet til å treffe nødvendige avgjørelser om tiltak i en krisesituasjon.
Medlemmer i Rauma kommunes kriseledelse:
Kommunen sin faste kriseledelse består av følgende medlemmer;
1. Kommunedirektør
2. Assisterende Kommunedirektør
3. Utbyggingssjef
4. Helse – og Omsorgssjef
5. Ordfører
6. Varaordfører
7. Kommuneoverlege
8. Kommunikasjons- og beredskapsrådgiver
Politistasjonssjef i Rauma (liaison)
Brigadeleder (liaison)
Prosten (liaison)
+ ev. andre ledere/fagpersoner som er nødvendig
Nummereringen indikerer varslingsrekkefølge og arverekkefølge dersom kriseleder ikke er tilgjengelig. De fire sistnevnte inngår ikke fast i kommunens kriseledelse, men kalles på ved behov.
Telefonnummer til kriseledelsen i Rauma kommune er 71222400.