Retningslinjer for innhold til skjermløsning/storskjerm rådhusplassen

Mål 
Det er et mål om at skjermen brukes til å vise mulighetene som finnes i Rauma, og bidra til profilering og informasjonspredning til besøkende og innbyggere. Når det gjelder informasjon så bør det fokuseres på arrangement, aktivitetstilbud og profilering av tilbud retta mot innbyggere og besøkende. Det som deles på skjerm bør ha et visuelt preg med fokus på gode bilder og så lite tekst som mulig. Storskjermen egner seg dårlig for liten tekst og mye tekst (pga oppløsningen). 

 

Oppdatering 

  • Aktører som har innhold i skjermløsningen bør planlegge innholdet så godt som mulig. 
  • Tenkt fram i tid og forhåndspubliser innhold om mulig. 
  • Husk å sett avpubliseringsdato på alt innhold som legges ut. 
  • Gammelt innhold er dårlig innhold. Sjekk ditt innhold minimum hver måned. 

 

Innhold 

  • Generell profilering av Rauma
  • Profilering av aktivitetstilbud, reiselivsprodukt o.l 
  • Profilering av arrangement (kultur, idrett, festivaler mm) 
  • Felleskampanjer (stillinger, sentrumskampanjer o.l 
  • Visning av filmer eller spesielle hendelser på storskjerm 

 

Retningslinjer innhold 

  • Bruk bilder og film i henhold til kvalitetsbeskrivelser 
  • Bruke så lite som mulig og stor nok tekst pga. oppløsning på skjermen 
  • Maks lengde på filmer – 1-2 minutter 
  • Bruk kvalitetsbilder og film 
  • Innhold på fellesliste skal maks være 3 mnd. fram i tid. Fram til da kan det publiseres på egne skjermer.