Hva koster innbygger- og pendlerparkeringen?
Innbygger- og pendlerparkering er et gratis tilbud for innbyggere med folkeregistrert adresse i Rauma kommune, og pendlere med arbeidssted i kommunen.
Får jeg et klistremerke eller noe form for oblat når jeg registrerer meg?
Når du får innvilget søknaden om innbygger- eller pendlerparkering, vil kjøretøyet ditt få en digital oblat. Dette vil si at avtalen er tilknyttet registreringsnummeret ditt, og blir skannet ved kontroll. Du trenger med andre ord ikke dokumentere avtalen din når du parkerer.
Hva gjør jeg hvis jeg kjøper ny bil?
Hvis du kjøper ny bil logger du inn på kundeportalen, og endrer registreringsnummeret under «Avtaler».
Jeg har skrevet feil registreringsnummer på søknaden, og har fått kontrollsanksjon. Hva gjør jeg?
Hvis du har angitt feil bilnummer på din parkeringsavtale, må du logge inn på kundeportalen for å korrigere dette. Du finner dine nåværende avtaler under "Avtaler"-seksjonen. Det er ditt ansvar å sørge for at avtalene til enhver tid er oppdaterte med korrekt informasjon.
Kontrollsanksjonen betales innenfor angitt betalingsfrist.
Hva gjør jeg med avtalene mine dersom jeg har byttet folkeregistrert adresse?
Dersom du har flyttet til ny adresse i Rauma trenger du ikke foreta deg noe. Avtalen din er gyldig så lenge du er folkeregistrert i kommunen.
Dersom du har flyttet ut av kommunen, vil avtalen din bortfalle ved årsskifte.
Hvor finner jeg mine Avtaler?
Du finner dine avtaler ved å logge inn på kundeportalen og klikke på «Avtaler»-seksjonen.
Jeg har skrevet inn feil passord for mange ganger, og kontoen er låst. Hva gjør jeg?
Dersom du har tastet feil passord for mange ganger vil kontoen din være låst en kortere periode. Trykk glemt passord, og endre passordet ditt. Prøv å logg inn igjen om noen timer.
Jeg jobber fremdeles i Rauma neste år, kan jeg fortsatt parkere med fjorårets avtale?
Avtalen tilknyttet pendlerparkering bortfaller ved årsskifte. Dersom du fortsatt jobber i Rauma, må du sende inn en ny søknad om pendlerparkering der du dokumenterer ditt arbeidsforhold med en oppdatert bekreftelse fra arbeidsgiver.
Hvordan endrer jeg e-postadresse eller telefonnummer?
For å endre e-postadresse eller telefonnummer logger du inn på kundeportalen og klikker på navnet ditt øverst i høyre hjørne. Endre så kontaktopplysninger og klikk lagre nederst på siden.