Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Skottemarka, Åndalsnes - regulert boligområde til salgs (Utsatt)

Salgsoppgave:

Salgsoppgave - Skottemarka boligfelt (PDF, 25 MB)

Viktig oppdatering:

Salgsstarten for Skottemarka er midlertidig utsatt. Dette skyldes noen uavklarte forhold som vi jobber med å løse. Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre.

Selv om salgsstarten er utsatt, oppfordrer vi alle interessenter til å ta kontakt med vår kontaktperson for å melde sin interesse. Vi vil sørge for å holde alle oppdatert om situasjonen og gi beskjed så snart en ny dato for salgsstart er fastsatt.

Salgsstart

Opprinnelig salgsstart: 22. august 2023 kl 12.00. Ny dato vil bli annonsert.

Nøkkelinformasjon

Prisantydning                  Kr 5 500 000
Omkostninger                 Kr 138 085
Totalpris                           Kr 5 638 085
Eierform                          Eier (Selveier)
Eiet tomt                         11 260 m²

Beliggenhet

Velkommen til Skottemarka boligfelt, strategisk plassert i det etablerte og innbydende Frydenlund boligfeltet. Med en enestående beliggenhet som knytter sammen et veletablert boligområde på den ene siden og en livlig campingplass på den andre, tilbyr Skottemarka en unik kombinasjon av lokalsamfunnsliv og friluftsliv. Bare 2,5 km fra hjertet av Åndalsnes sentrum, gir Skottemarka en perfekt blanding av by- og naturbasert livsstil.

400 m til barnehage
700 m til golfbane
1400 m til butikk
1500 m til fotballbane og idrettshall
1400 m til kjøpesenter
2200 m til skole

Beskaffenhet

Området ligger mindre enn 100 meter fra bredden av Rauma elv et par kilometer opp i Romsdalen. Planområdet grenser inn mot en eksisterende campingplass i øst og mot eksisterende boligområde i vest. Fv 174 avgrenser planområdet i nord og mot sør grenser det inn mot arealer som Forsvaret disponerer. Området er mer eller mindre flatt og ytterkanten av feltet mot nord er på kote 2, mens det helt mot sør er på kote 4. Det er lauvskog i form av mye oreskog på arealet i dag. Arealet er på totalt 11.260 m²

Boligfeltet har direkte tilknytning til offentlig infrastruktur via kommunal vei som leder fra fylkesvegen, noe som sikrer enkel tilgang til områdets fasiliteter og tjenester.

Faresoner

Faresoner Støysone - gul

Området ligger i gul faresone for skytestøy, og ny bebyggelse kan oppføres dersom det kan dokumenteres at avbøtende tiltak gir tilfredsstillende støyforhold.

Fare for kvikkleireskred

Norconsult har på oppdrag fra Rauma kommune utredet kvikkleiresonen 2428 Kvesnes. Rapporten fra undersøkelsene konkluderer med at boligfeltet hovedsakelig ligger utenfor utløpsområdet for kvikkleireskred. Til tross for dette er det nødvendig å bemerke at området vil kreve utvidet geoteknisk prosjektering i forbindelse med fremtidig byggesak.

Flomfare

Eiendommen ligger innenfor faresone for flom, og det vil bli stilt krav til dokumentasjon for sikkerhet mot flom ved utbygging av området i henhold til pbl og TEK17.

Eiendommen i kartet

Klikk her for å se plasseringen av tomtene

Reguleringsplan og bestemmelser

Klikk her for å se reguleringsplan og -bestemmelser for området

Lenke til budskjema:

Lenke til budskjema publiseres ved salgsstart.

Simon Andre Roald Søvik
Bygningsdrift - Virksomhetsleder

Åpningstider

Rådhuset mandag - fredag:

1. april - 30. september: 08.00- 15.30

1. oktober - 31. mars: 08.00 - 16.00